24 Temmuz 2015 Cuma

Matematik Kaynak Tavsiyesi



Karekök Ygs-Lys Soru Bankası
Orta zor düzeyinde güzel bir kitap her konudan bol bol test var. Çok fazla sorusu var. Peki bu kadar soruyu nasıl çözebilirsiniz? Bana kalırsa konuyu çalıştıktan sonra tek sayılı testleri çözün, sınava yakın da çift sayılıları çözer bitirirseniz iyi bir mat neti alacağınızdan endişeniz olmasın.


Simetri Ygs-Lys
Simetriler bulunması gereken kitaplardandır. Açıkçası yaz tatilinden ygsleri bitirmiştim ama sonradan hepsini unutmuştum. Çok faydalı mı bilemem çok zamanınız varsa çözün derim onun dışında konu eksiğiniz varsa bunları gidermek için de kullanılabilir. Lys eksiklerimi bu kitaptan hallettim faydalı olduğunu düşünüyorum.


Fem Beyaz Ygs-Lys
İkisini de kullandım. İkisi de konuyu öğretmek için oldukça faydalı. Ygs Fem Beyaz kitabı konu özetli. Bu yüzden konuyu öğrenmek için değil daha çok tekrar amaçlı ve soru çözmek amaçlı kullanılmalı. Bolca testi var ve güzel sorular da barındırıyor. Lys Fem Beyaz kitabı konu anlatımında da oldukça başarılı soruları da çok sayıda ve güzel sorular var. Konuların çoğunu bu kitaptan hallettim ve kesinlikle tavsiye ediyorum.



Karekök Sıfır Matematik
Sıfır lakabını haketmiyor aslında orta ayar soruları var. Yine de güzel kitap. Konuyu sorular üzerinden anlatıyor. Kardeşime aldım bile çalışıyor bu yaz. Tavsiye ederim.


Karekök Sıfır Türev-İntegral
Karekök Sıfır bu iki konuya başlarken mutlaka kullanmanız gereken bir kaynak. Zira türev ve integral lisenin en zor matematik konuları. Temelini iyi atarsak anlamamak için bir sebep yok. Soruları oldukça kolay ama dedim ya başlangıç için gerekli.


Apotemi Türev-İntegral
Türev ve integral konularını öncelikle karekök sıfırdan kavradıktan sonra tekrar ve zor soru görmek amaçlı çözebileceğiniz kaynak. Lysde soru tutturmuşluğu var tavsiye ederim.


Güray Küçük Perm-Komb-Olasılık-Binom
Bu konuları bende oldum olası hep sıkıntı yaratmıştır. Diğer kitaplardan tam olarak öğrenemediğim için bu kitaptan faydalandım. Konuları çok güzel anlatmış ve bol bol örnekle pekiştirmiş. Özellikle bu konularda sorun yaşayanlara tavsiye ederim.


Zambak Eski Basım Siyah Beyaz Soru Bankası (sınıf sınıf)
Okul zamanı hocalarımızın hep tavsiye ettiği kitaptı. Eğer zamanınız varsa sınıf sınıf çözebilirsiniz. Kaliteli soruları var tavsiye ederim. Bulması biraz sıkıntılı olabilir ama.


Zafer Soru Bankası (sınıf sınıf)

Bu kitabı tavsiye etmiyorum. Soruları o kadar zor ve uğraştırıcı ki 10 test çözeceğiniz sürede anca 1 test çözersiniz ve yapamadığınız sorular kalır. Moralinizi bozmak dışında bir işe yaramaz. Zafer kullanmayın derim.